Skocz do zawartości


meta.xml - opis

Serwer meta .xml MTA

3 odpowiedzi w tym temacie

#1 MatX_PL

    Newbie

  • Użytkownicy
  • 5 postów

Napisano 01 listopad 2011 - 21:14

META.XML


1. Czym jest meta.xml ?

Plik meta.xml zawiera informacje o tym jakie pliki mają zostać przesłane do klienta przy otworzeniu zasobu. Meta określa również typ skryptu, może zawierać również takie informacje jak: autora zasobu, wersję, opis czy nazwę...

Meta.xml jest napisana w XML'u.


2. Pisanie pliku meta.xml

Metę otwieramy znacznikami

<meta>[/left]

[left]</meta>

Między nimi wpisujemy poniższe informacje, zaczynamy od informacji:

<info /> - Te informacje możemy pobrać za pomocą funkcji getResourceInfo

  • author: określamy autora skryptu
  • version: wersja zasobu
  • name: nazwa
  • description: opis
  • type: typ ( "gamemode", "misc", "script" lub "map" )

To powinno wyglądać tak:

 <info author="Twój nick" version="1.0" name="Mój pierwszy skrypt" description="To pierwszy skrypt jaki wykonałem... www.gtam.info", type="script" />

Cały znacznik <info /> jak i jego elementy są opcjonalne w pisaniu mety.


Czas na następny znacznik:

<script /> - określa skrypt

  • src: źródło skryptu ( np: skrypt.lua, lub serwer/skrypty/skrypt.lua )
  • type: po jakiej stronie ma być skrypt (client lub server - server jest ustawiany domyślnie)
Czyli skrypt dodajemy w ten sposób:
<script src="skrypt" type="server" />
Następne skrypty analogicznie.

Następny znacznik to:
<map /> - określa mapę
  • src: źródło ( jak wyżej )
  • dimension: tzw. odległość ( można poczytać o tym na mta:wiki ) [OPCJONALNE]
Analogicznie do skryptu, przykład:
<map src="mapa.map" dimension="0" />

Koleiny znacznik to:

<file /> - plik
  • src: źródło ( np. obrazek.png, model.dff, tekstura.txd.. )
Znacznikiem określającym 'includy' jest:
<include />
  • resource: nazwa skryptu z includem, który ma zostać odpalony
  • minversion: minimalna wersja tego skryptu [OPCJONALNE]
  • maxversion: maksymalna wersja tego skryptu [OPCJONALNE]
Następnym znacznikiem jaki chce wam opisać jest znacznik:
<config /> - wszelkie pliki konfiguracji (.xml)
  • src: źródło
  • type: po stronie serwera lub klienta
Swoje funkcje możecie EKSPORTOWAĆ dzięki znacznikowi:
<export />
  • function: nazwa funkcji
  • type: po stronie klienta czy serwera ?
  • http: HTTP (true/false) (tak/nie)
Wszelkie ustawienia do map dm/race itd. ustawicie znacznikami:
<settings> <setting name="" value=""/> </settings>
Do tego warto się zapoznać z Settings System
(PRZYKŁAD NIŻEJ)

Ostatnim znacznikiem, który wam przedstawię jest znacznik:
<min_mta_version /> - minimalna wersja klienta lub serwera, na której skrypt może być odpalony.
  • client: określa minimalną wersję klienta
  • server: określa minimalną wersję serwera
Mam nadzieję, że mój poradnik się wam podoba. Dołączona grafika
Na dole przykład z wiki.mtasa:



Cytat

<meta>
<info author="Slothman" type="gamemode" name="Stealth" />
<config src="help.xml" type="client"/>
<min_mta_version client="1.1.1" server="1.1.1" />

<script src="stealthmain_server.lua" />
<script src="noiseblip.lua" />
<script src="mission_timer.lua" />
<script src="gadgets_server.lua" />
<script src="gadgets_client.lua" type="client"/>
<script src="stealthmain_client.lua" type="client"/>
<script src="noisebar.lua" type="client"/>
<script src="spycam.lua" type="client"/>

<file src="riot_shield.txd" />
<file src="riot_shield.dff" />
<file src="riot_shield.col" />
<file src="armor.png" />
<file src="camera.png" />
<file src="cloak.png" />
<file src="goggles.png" />
<file src="mine.png" />
<file src="radar.png" />
<file src="shield.png" />

<include resource="scoreboard" />
<include resource="killmessages" />
<include resource="maplimits" />

<settings>
<setting name="roundlimit" value="[6]" />
<setting name="teamdamage" value="[1]" />
<setting name="teambalance" value="[1]" />
<setting name="spazammo" value="[25]" />
<setting name="m4ammo" value="[100]" />
<setting name="shotgunammo" value="[25]" />
<setting name="sniperammo" value="[20]" />
<setting name="ak47ammo" value="[120]" />
<setting name="rifleammo" value="[40]" />
<setting name="deserteagleammo" value="[45]" />
<setting name="pistolammo" value="[132]" />
<setting name="uziammo" value="[150]" />
<setting name="tec9ammo" value="[150]" />
<setting name="silencedammo" value="[65]" />
<setting name="grenadeammo" value="[4]" />
<setting name="satchelammo" value="[4]" />
<setting name="teargasammo" value="[4]" />
<setting name="molatovammo" value="[4]" />
</settings>
</meta>


Prawa autorskie
Poradnik napisałem sam, zabraniam kopiowania i rozpowszechniania go bez mojej zgody! MatX_PL dla gta multiplayers.

Użytkownik MatX_PL edytował ten post 13 listopad 2011 - 21:31


#2 Darek Grzeszczuk

    Big Clucker

  • Użytkownicy
  • 50 postów

Napisano 02 listopad 2011 - 13:55

Bardzo ładny poradnik. Lubie to!

#3 RootKiller

    Huge Clucker

  • Użytkownicy
  • 204 postów

Napisano 02 listopad 2011 - 17:56

Zgodzę się, poradnik godny uwagi! Brawo.

#4 ownede

    Gangsta

  • Użytkownicy
  • 600 postów

Napisano 12 listopad 2011 - 01:11

Dobra meta nie jest zła :o

Poradnik spoko, chciałem się pomądrzyć, ale jest za długi, żeby szukać dziury w całym i jest za mało idiotycznych tekstów, żeby do czegoś się dorwać od razu.
Dupy i tak nie urywa! :D
[18:10:44] |Restorer|: fajny jesteś, mogę Cię dotknąć ?
[18:10:54] Kacper Smółkowski (ownede): jesteś idiotą, możesz się odsunąć?





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych