Skocz do zawartości



Konfiguruj server.cfg

Serwer server.cfg SA-MP

6 odpowiedzi w tym temacie

#1 XenoN

    GTA V Fan

  • Zarząd
  • 581 postów

Napisano 29 październik 2011 - 19:47

Cześć,

W tym poradniku przedstawię Wam podstawową konfigurację serwera, która pomoże osobom, które dopiero rozpoczynają zabawę z multiplayerem jakim jest SA-MP.
Na początku pobierzmy najnowszą paczuszkę serwera na system operacyjny jaki posiadamy, można go pobrać z naszego downloadu lub downloadu oficjalnego. Po pobraniu paczuszki wypakujmy ją np. 7-zip'em, następnie przejdźmy do wypakowanego folderu i otwórzmy dowolnym programem tekstowym plik o nazwie "server.cfg", w tym pliku znajdują się podstawowe ustawienia serwera.

Dołączona grafika

Rys. 1 - Przykład pliku konfiguracyjnego serwera. Edytor wizualny: Notatnik ++ (polecamy).


No to zaczynamy:
  • rcon - W rubryce tej określamy, czy połączenie z rconem jest możliwe. 0 - oznacza że nie.
  • lanmode - Określa, czy serwer ma być publiczny, czy tylko w sieci LAN. 0 - publiczny, 1 - sieć LAN.
  • rcon_password - Hasło, za pomocą którego będziecie mogli zalogować się na RCON'a. (/rcon login hasło)
    Pamiętajcie, aby nie zostawić pola z hasłem "changeme", bo inaczej serwer nie zostanie uruchomiony.
  • maxplayers - W tej rubryce ustawiamy maksymalną ilość slotów dla graczy.
    W 0.3c wartość maksymalna wynosi 500 slotów.
  • port - Port na jakim ma zostać uruchomiony serwer.
    Na danym porcie nie może stać klika aplikacji, przed uruchomieniem serwera upewnij się że dany port nie jest zajęty.
  • hostname - Tutaj podajemy nazwę naszego serwera, np. "[GTAM] Serwer testowy".
  • gamemode0 - W rubryce tej podajemy nazwę gamemoda, któy będzie domyślnie ładował się po uruchomieniu serwera. Można także określić większą ilość Gamemodów które zostaną załadowane np. po restarcie serwera. Aby to zrobić po prostu dopisujemy pod spodem "gamemode1" i nazwę gamemodu, może ich być aż 15. Dzięki temu zabiegowi po zakończeniu mapy uruchomi się następny gamemod.
    Pamiętaj aby nie wpisywać w nazwę końcówki .amx. Gamemod wrzucamy do folderu "gamemodes". Pamiętaj, aby był on w formacie .amx (skompilowany).
  • filescript - Możemy tutaj podać skrypty które zostaną załadowane po uruchomieniu serwera. Aby załadować większą ilość skryptów, wystarczy po spacji je wypisać.
    Pamiętaj aby nie wpisywać w nazwę końcówkę .amx. Skrypty wrzucamy do folderu "filescripts", pamiętaj aby był on w formacie .amx (skompilowany).
  • announce - Określa, czy serwer ma być wyświetlany w zakładce "internet". Aby został wyświetlony wystarczy, że zmienimy na wartość "1".
  • query - W rubryce tej możemy określić, czy serwer ma wysyłać informacje do klienta (np. nazwę serwera). Jeżeli ustawimy na wartość "0", te informacje nie będą wysyłane.
  • weburl - Podajemy tutaj adres URL naszej strony.
  • onfoot_rate - Czas w milisekundach aktualizacji klienta z serwerem.
  • incar_rate - Podobnie jak wyżej, lecz gdy jesteśmy w pojeździe.
  • weapon_rate - Czas aktualizacji klienta z serwerem o dane dotyczące broni.
  • stream_distance - Gdy gracze lub pojazdy będą w podanej odległości od siebie, to zostaną dla siebie zestrimowani.
  • stream_rate - Czas w milisekundach, po których gracze zostaną dla siebie zestrimowani, o ile są w odległości podanego przez nas wyżej dystansu.
  • maxnpc - W tej rubryce ustawiamy maksymalną ilość botów.
  • logtimeformat - Format w jakim ma pokazywać się data np. w logach.
  • password - ustala hasło na serwerze. Jeżeli nie chcesz hasła pomiń tę linię.
  • bind - umożliwia przypisanie SA-MP'owi dowolnego IP dostępnego dla karty sieciowej serwera.
Teraz wystarczy zapisać wprowadzone przez nas zmiany, a następnie uruchomić plik "samp-server" i zacząć zabawę! :)
To wszystko w tym poradniku w którym mniej więcej opisałem wam konfigurację serwera multiplayera jakim jest SA-MP w wersji 0.3c.

Użytkownik Arctos edytował ten post 02 listopad 2011 - 04:00

Dołączona grafika Dołączona grafika


XB LIVE: GTAVpl, PSN: GTAVpl,
GFWL: GTAMpl/GTAVpl


#2 Rafal

    Newbie

  • Użytkownicy
  • 4 postów

Napisano 31 październik 2011 - 20:59

Cytat

rcon - Rubryce tej określamy czy połączenie z rconem jest możliwe. 0 - oznacza że nie.
Moim zdaniem jest to niejasno napisane, bo chodzi tu o mozliwosc wylaczenia zdalnego polaczenia do konsoli, a nie w ogole wylaczenie RCON'a co mozna zrozumiec czytajac ten opis.

Cytat

gamemode0 - Rubryce tej podajemy nazwę gamemoda któy będzie domyślnie ładował się po uruchomieniu serwera. Można także określić większą ilość Gamemodów które zostaną załadowane np. po restarcie serwera. Aby to zrobić po prostu dopisujemy pod spodem "gamemode1" i nazwę gamemodu, może ich być aż 15.
Tu rowniez opis nie jest dosc precyzyjny i czytajac go mozna zrozumiec, ze mozna wlaczyc 15 GameModow naraz (fragment "Można także określić większą ilość Gamemodów które zostaną załadowane np. po restarcie serwera"). Rowniez nie jasne jest co to znaczy "restart serwera". Powinien w tym przypadku oznaczac gmx, a nie wylaczenie i wlaczenie serwera na co wskazuje nazwa.

Cytat

stream_rate - Czas w milisekundach, po których gracze zostaną dla siebie zestrimowani, o ile są w odległości podanego przez nas wyżej dystansu.
Rowniez dosc nieprecyzyjnie napisane, bo tu chodzi nie o czas po ktorym gracze zostania zestreamowani, ale o czas testu czy odleglosc miedzy graczmi zawiera sie w odleglosci streamowania, ale tu sie czepiam szczegolu.

Brak jeszcze linijki "password" do ustawienia hasla na serwerze oraz "plugins".

Jeszcze moim zdaniem mozna by dopisac fragment o tym, ze zabawa z "*_rate" jest dosc niebezpieczna bo zbyt mala wartosc moze skutecznie zlagowac serwer, a zbyt duza moze spowodowac inny rodzaj lagow graczy (skakanie, nie wyswietlanie skinow i animacji, omijanie checkpointow).

Użytkownik XenoN edytował ten post 01 listopad 2011 - 02:42
Wydawało mi się, że były. Już poprawiam i dziękuję za uwagi.


#3 RootKiller

    Huge Clucker

  • Użytkownicy
  • 204 postów

Napisano 01 listopad 2011 - 02:51

A kto dopisz m.in bind ? i z nowego sa-mp multicore?

#4 Delavor

    Big Clucker

  • Użytkownicy
  • 127 postów

Napisano 01 listopad 2011 - 05:13

Wyświetl postUżytkownik RootKiller dnia 01 listopad 2011 - 02:51 napisał

A kto dopisz m.in bind ? i z nowego sa-mp multicore?

Multicore został dodany w cliencie, a nie w serwerze. Zauważ plik sa-mp.cfg, który znajduje się w dokumentach (katalog GTA/samp).

#5 RootKiller

    Huge Clucker

  • Użytkownicy
  • 204 postów

Napisano 01 listopad 2011 - 19:26

Aha, też racja. Sorry ale nie byłem pewny :).

#6 Darek Grzeszczuk

    Big Clucker

  • Użytkownicy
  • 50 postów

Napisano 02 listopad 2011 - 15:15

Taka prosta rzecz, a tak rozpisany poradnik. Dziękować.

#7 Tracker

    Big Clucker

  • Użytkownicy
  • 90 postów

Napisano 03 listopad 2011 - 21:38

No ciekawe, dobrze że ktoś piszę poradniki, które się przydadzą nowym programistą. Przydadzą się te poradniki.

Dołączona grafika






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych