W tym poradniku pokaże jak zrobić id gracza w chacie graczy. Jak to będzie wyglądało?
Dla normalnego gracza:
Cytat
dla osoby zalogowanej przez rcon:
Cytat
Zaczynamy, otwieramy nasz edytor języka Pawn.
W pierwszej kolejności musimy dołączyć pliki nagłówkowe, nam wystarczy tylko jeden:
#include <a_samp>
Tworzymy tablice przechowywującą nasz tekst o rozmiarze 128:
new tekst[128];
W callbacku OnPlayerText tworzymy instrukcje warunkową if z wykorzystaniem funkcji IsPlayerAdmin():
if(IsPlayerAdmin(playerid)) { }
W środku instrukcji warunkowej wstawiamy funkcje format(), która odpowiednio dostosuje nam wiadomość przed wysłaniem:
if(IsPlayerAdmin(playerid)) { format(tekst, sizeof tekst, "(ID: %d) (Admin): %s", playerid, text); }
Jeżeli natomiast gracz niebędzie zalogowany nasza instrukcja powinna wyglądać nastęująco:
if(IsPlayerAdmin(playerid)) { format(tekst, sizeof tekst, "(ID: %d) (Admin): %s", playerid, text); } else { format(tekst, sizeof tekst, "(ID: %d) (Gracz): %s", playerid, text); }
Za instrukcją warunkową wstawiamy funkcje SendPlayerMessageToAll() w następującej postaci:
SendPlayerMessageToAll(playerid, tekst);
Po powyższej funkcji wstawiamy return false;, by niewyświetlały się wiadomości bez id gracza.
Całość oraz nasz kod powinnien wyglądać następujaco:
#include <a_samp> new tekst[128]; public OnPlayerText(playerid, text[]) { if(IsPlayerAdmin(playerid)) { format(tekst, sizeof tekst, "(ID: %d) (Admin): %s", playerid, text); } else { format(tekst, sizeof tekst, "(ID: %d) (Gracz): %s", playerid, text); } SendPlayerMessageToAll(playerid, tekst); return false; }
I to wszystko, dziękuje za przeczytanie poradnika.

Pozdrawiam
