Skocz do zawartości


GPCI - Czyli o ukrytej funkcji słów kilka

Serwer GPCI Funkcja

60 odpowiedzi w tym temacie

#21 Gambolputty

    Big Clucker

  • Użytkownicy
  • 69 postów

Napisano 07 luty 2012 - 01:40

 Użytkownik Gamer_Z dnia 07 luty 2012 - 01:00 napisał

Funkcja jest (niestety) całkowicie bezyżyteczna gdyż wiem CO pobiera i KIEDY się zmienia serial...
Ominięcie jest banalnie proste i nawet mozna to zrobic nie robiąc formata ani nie zmieniając nazwy komputera.. lecz inną nazwe (TIP TIP!!!)..
Gdyby Ci ktoś tego nie powiedział (tiaa....) to byś tez nie wiedział o co chodzi, mowiłem, że ta funkcja jest przydatna dla ludzi z mózgiem i rozpowiadanie o tym jak działa tylko ją psuje :rolleyes:

 Użytkownik Delavor dnia 06 luty 2012 - 23:45 napisał

Dziwi mnie fakt, że ekipa sampa nie może zrobić pobierania np. mac adresu (choć i to łatwo zmienić) albo czegoś innego.
Pewnie że może, ale po cholere skoro ekipa sobeita wprowadzi od razu mozliwosc spoofingu seriala? SA-MP ma za dużo hejterow żeby mógł zrobic jakiekolwiek dobre zabezpieczenie (i tak gówno to daje, liczba graczy rośnie, prawdziwych destruktorow serwerów jak w 2007-09 już dawno nie ma a cały ten hejt tylko odrzuca ludzi od MTA)

Użytkownik Gambolputty edytował ten post 07 luty 2012 - 01:41


#22 MrSpy0x22

    Big Clucker

  • Użytkownicy
  • 145 postów

Napisano 07 luty 2012 - 03:20

Długość pseudo-seriala ma 40 znaków nie 32 (przynajmniej u mnie ale szczerze wątpię aby była krótsza).
Według mnie ekipa SAMPa słynie z lenistwa dlatego nie zrobi większych zabezpieczeń, nie poprawi obecnych błędów anie nie dodadzą przydatnych funkcji sprawiających, że skrypter nie siwieje po tygodniu z PAWN. Mi osobiście brakuje blur efektu podczas szybkiej jazdy a skoro to siedzi w GTA to też nie wiem z czym jest problem. Oczywiście w s0beicia wspomniana funkcja jest ale mały szczegół. Gdyby ?ekipa? s0beita zajęła się SA-MPem to by na dzień dzisiejszy na pewno lepiej wyglądał. Dużym błędem tej ekipy jest "ogromna" ilość programistów ale to wie każdy i na to też każdy chyba narzeka. Ogólnie się rozpisałem no ale przecież to nie temat "Jak Twoim zdaniem będzie wyglądał samp za 10 lat".

Jedynym sposobem na zabezpieczenia jest admin 24/7 który obserwuje wszystkich graczy na raz i za takich ekipa SA-MPa pewnie nas ma. Pozostaje tylko banować zmienne IP aż cziterowi się znudzi ... <_<

Dołączona grafika


#23 Ventron

    Huge Clucker

  • Użytkownicy
  • 266 postów

Napisano 07 luty 2012 - 09:16

Jakby szanowny Kalcor dopuścił inne osoby do projektu to mielibyśmy multiplayer na poziomie MTA

I'm so sick of this shit.


#24 Gamer_Z

    Tak, prawdziwy.

  • Użytkownicy
  • 12 postów

Napisano 07 luty 2012 - 13:27

 Użytkownik Gambolputty dnia 07 luty 2012 - 01:40 napisał

Gdyby Ci ktoś tego nie powiedział (tiaa....) to byś tez nie wiedział o co chodzi, mowiłem, że ta funkcja jest przydatna dla ludzi z mózgiem i rozpowiadanie o tym jak działa tylko ją psuje :rolleyes:
hmm, oczywiście skądś musiałem się dowiedzieć o działalnośći tej funkcji lecz testy w VMware Workstation na XP-ku wykazały moje obawy bezużyteczności funkcji. Gdyby generowany klucz był unikalny nie byłaby taka bezużyteczna. Wole nie mieć spamu na forum 'o unban' z nieznanych powodów.
Także musze przyznać że update z 0.3c na 0.3d to też nic ciekawego.. ach te afery na tym sampie :P

#25 Ventron

    Huge Clucker

  • Użytkownicy
  • 266 postów

Napisano 08 luty 2012 - 17:02

 Użytkownik Gamer_Z dnia 07 luty 2012 - 13:27 napisał

hmm, oczywiście skądś musiałem się dowiedzieć o działalnośći tej funkcji lecz testy w VMware Workstation na XP-ku wykazały moje obawy bezużyteczności funkcji. Gdyby generowany klucz był unikalny nie byłaby taka bezużyteczna. Wole nie mieć spamu na forum 'o unban' z nieznanych powodów.
Także musze przyznać że update z 0.3c na 0.3d to też nic ciekawego.. ach te afery na tym sampie :P
A może zdradził byś co to za serial jest zwracany :] ?

I'm so sick of this shit.


#26 Gambolputty

    Big Clucker

  • Użytkownicy
  • 69 postów

Napisano 08 luty 2012 - 18:03

A po co Ci takie informacje? Chcesz obejść bana na serwerze?

 Użytkownik Gamer_Z dnia 07 luty 2012 - 13:27 napisał

Gdyby generowany klucz był unikalny nie byłaby taka bezużyteczna. Wole nie mieć spamu na forum 'o unban' z nieznanych powodów.
Jak już wspomnialem, do jej używania potrzebny jest MóZG - gdy ten warunek jest spełniony, nie ma żadnych problemów z banami

BTW żałuję, że Ci powiedziałem co robi ta funkcja...

Użytkownik Gambolputty edytował ten post 08 luty 2012 - 18:04


#27 Delavor

    Big Clucker

  • Użytkownicy
  • 127 postów

Napisano 08 luty 2012 - 18:37

 Użytkownik Gambolputty dnia 08 luty 2012 - 18:03 napisał

A po co Ci takie informacje? Chcesz obejść bana na serwerze?


Jak już wspomnialem, do jej używania potrzebny jest MóZG - gdy ten warunek jest spełniony, nie ma żadnych problemów z banami

BTW żałuję, że Ci powiedziałem co robi ta funkcja...
Bez przesady, funkcja raz działa, raz nie. Utajnianie jest na forum sampa jest spowodowane tym by nie było masowych postów typu "Nie działa". Być może dopiero w 0.3d naprawią tą funkcję.

#28 Ventron

    Huge Clucker

  • Użytkownicy
  • 266 postów

Napisano 08 luty 2012 - 19:55

 Użytkownik Gambolputty dnia 08 luty 2012 - 18:03 napisał

A po co Ci takie informacje? Chcesz obejść bana na serwerze?


Jak już wspomnialem, do jej używania potrzebny jest MóZG - gdy ten warunek jest spełniony, nie ma żadnych problemów z banami

BTW żałuję, że Ci powiedziałem co robi ta funkcja...

NIE, bana na żadnym serwerze nie mam bo nie grałem na żadnym serwerze SA:MP pół roku, po prostu chcę wiedzieć jak to dokładnie działa :)

I'm so sick of this shit.


#29 Gamer_Z

    Tak, prawdziwy.

  • Użytkownicy
  • 12 postów

Napisano 09 luty 2012 - 10:24

Dobra, aby wam zaoszczędzić kłopotów -
Wyobraźcie sobie że serial jest generowany na podstawie czegoś co nie jest unikalne (np "Admin, Administrator") - I serial także nie może być unikalny dla wszystkich.
Tak: Tutaj chodzi o nazwę użytkowika windows.

Osobiście - Całkowicie odradzam używanie funkcji GPCI, powód jest wyżej wymieniony, jeśli nadal nie zrozumiałeś: Serial jest poprostu kodowaną nazwą użytkownika windowsa, uruchamiając sa-mp jako inny użytkownik (Windows 7 - CTRL+SHIFT+ PPM Klik na samp.exe , "Uruchom jako...") łatwo załamać rzeczywistość.
Dla testów wykorzystałem parę nazw. Lecz podaj seriale należące do 2 nazw,
Pierwsza nazwa to :
"Rafal" , serial: "E99FC4A9D4AFE40F4DCD9CDE80C984C0E98CE9AD" (Windows 7 SP1) Acer
"Rafal" , serial: "CEDD0D8DEC5C8F9ADEA4D0404F805FD85E80AF88" (Windows XP SP3) VmWare
Druga nazwa to (moje 'ukryte konto' na laptopie gdyby zdalne sterowanie było potrzebne):
"HIDDEN" , serial: "84CEC0CD88CECDF599ED98C44DE0DD44C8F98EDC"

Porównajcie wyniki sami. Testowałem funkcje z kolegami na dużym serwerze. Wystawiliśmy ankiete która pytała jaką nazwę użytkonika mają, oraz zapisywalismy serial - wyniki mnie NIE zaskoczyły, a tylko potwierdziły rezultaty.

Algorytm hashowania jest mi jak narazie nieznany. Żadne znane algorytmy nie generują podobnego/odwrotnego seriala do "Rafal".

Wszystkie wypróbowałem z:
http://www.crypo.com/tools/
Także nie jest to żadna wycinka z "Whirlpool" lub żadnych 40+ bit encrypcji.

Możliwie ktoś coś wie na temat algorytmu użytego do hashowania?

Konkluzja: Zbyt piękne aby było użyteczne, ale tak czy siak jeszcze dużo do analizy jest.

BTW: Oczywiście nie tylko nazwa użytkownika zmienia serial, są jeszcze 3 różne faktory, między innymi System Operacyjny i jego wersja. (Też NIE UNIKALNE), pozostałę faktory żal mi wymieniać, bym tylko reputacje Kalcynki zepsuł jeszcze bardziej.

Ciekawostka: GTA fajnie śmiga na 100 FPS w VmWare Workstation ^^, jedynie AntiAliasing nie mozna załączyć.

Użytkownik Gamer_Z edytował ten post 09 luty 2012 - 10:47


#30 Gambolputty

    Big Clucker

  • Użytkownicy
  • 69 postów

Napisano 09 luty 2012 - 18:02

Mam tylko nadzieję że polaczki zbanowane u mnie na serial tego nie czytają :rolleyes: Brawo, kurfa, a reputację na forum SA:MP za to info to se wsadź wiesz gdzie

#31 Starter

    Drive

  • Użytkownicy
  • 756 postów

Napisano 09 luty 2012 - 19:33

 Użytkownik Gambolputty dnia 09 luty 2012 - 18:02 napisał

Mam tylko nadzieję że polaczki zbanowane u mnie na serial tego nie czytają :rolleyes: Brawo, kurfa, a reputację na forum SA:MP za to info to se wsadź wiesz gdzie
Tak, bo wszystkie zbanowane nuby, znajdą temat o GPCI i wyczytają, że trzeba zrobić to i to, żeby zmienić sobie serial ; p

#32 Gamer_Z

    Tak, prawdziwy.

  • Użytkownicy
  • 12 postów

Napisano 10 luty 2012 - 00:44

 Użytkownik Gambolputty dnia 09 luty 2012 - 18:02 napisał

Mam tylko nadzieję że polaczki zbanowane u mnie na serial tego nie czytają :rolleyes: Brawo, kurfa, a reputację na forum SA:MP za to info to se wsadź wiesz gdzie

ban na konto+ip+nick to już przezytek?
No i oczywiście mamy wielką ilosc AntyCheatów które są OpenSource do SA-MP. Do wyboru do koloru. I oczywiście dobry Admin Team. Czyli tak jak za dawnych czasów bez żadnej funkcji za którą Cię banują na forum sampa.

I Śmiało dodam że zmiana hasła nie zmienia serialu. Bedę bardziej analizował funkcję i zobaczę co dokładnie wpływa na nią.

Jak sie opublikuje to może wkoncu by sie Kalcynka wzieła do roboty. A nie "dodawania czapeczek dla graczy RP", i to cały update z 0.3C na 0.3D. (nie dosłownie ale na to wychodzi)

Użytkownik Gamer_Z edytował ten post 10 luty 2012 - 00:52


#33 Delavor

    Big Clucker

  • Użytkownicy
  • 127 postów

Napisano 10 luty 2012 - 08:35

 Użytkownik Gamer_Z dnia 10 luty 2012 - 00:44 napisał

ban na konto+ip+nick to już przezytek?
No i oczywiście mamy wielką ilosc AntyCheatów które są OpenSource do SA-MP. Do wyboru do koloru. I oczywiście dobry Admin Team. Czyli tak jak za dawnych czasów bez żadnej funkcji za którą Cię banują na forum sampa.

I Śmiało dodam że zmiana hasła nie zmienia serialu. Bedę bardziej analizował funkcję i zobaczę co dokładnie wpływa na nią.

Jak sie opublikuje to może wkoncu by sie Kalcynka wzieła do roboty. A nie "dodawania czapeczek dla graczy RP", i to cały update z 0.3C na 0.3D. (nie dosłownie ale na to wychodzi)

Ja bym stawiał na to, że w kolejnej wersji zostanie zmieniona nazwa albo zupełnie zostanie to usunięte :wacko:

#34 Gamer_Z

    Tak, prawdziwy.

  • Użytkownicy
  • 12 postów

Napisano 10 luty 2012 - 11:26

 Użytkownik Delavor dnia 10 luty 2012 - 08:35 napisał

Ja bym stawiał na to, że w kolejnej wersji zostanie zmieniona nazwa albo zupełnie zostanie to usunięte :wacko:

Się weźmie najbardziej podstawowy debugger i sie znowu odkryje :P

#35 Gambolputty

    Big Clucker

  • Użytkownicy
  • 69 postów

Napisano 10 luty 2012 - 18:02

 Użytkownik Delavor dnia 10 luty 2012 - 08:35 napisał

Ja bym stawiał na to, że w kolejnej wersji zostanie zmieniona nazwa albo zupełnie zostanie to usunięte :wacko:
Istnieje od 0.3b więc nie ma obaw

 Użytkownik Gamer_Z dnia 10 luty 2012 - 00:44 napisał

ban na konto+ip+nick to już przezytek?
No i oczywiście mamy wielką ilosc AntyCheatów
Tiaaaa... To zbanuj gości którzy nie uzywają cheatów, wkurwiają cały serwer i rangeban nie pomoże bo zblokuje pół kraju i/lub posiadają magiczną umiejetnośc spoofingu IP bo mają ze 30 różnych zakresów IP + sugestie typu zsyłka do Forever Alone (oddzielny world + blokada czatu i komend + dildo + strój gimpa + -1000000$ + tag [N00B]) lub ciągłe zabijanie z miniguna są bezuzyteczne, serialban pomógł i jednego, który regularnie od 2010 odwiedzał serwer, już nie ma, a drugi bezskutecznie próbuje obejść bana i notorycznie robi z siebie debila


 Użytkownik Gamer_Z dnia 10 luty 2012 - 00:44 napisał

Jak sie opublikuje to może wkoncu by sie Kalcynka wzieła do roboty. A nie "dodawania czapeczek dla graczy RP", i to cały update z 0.3C na 0.3D. (nie dosłownie ale na to wychodzi)
Predzej dostaniesz bana, i wogle po co ta hipokryzja? To dobre dla fanbojów MTA - SA:MP dostaje usuwanie obiektów, radio, obrazki do textdrawów, większy limit obiektów przez co w końcu można mieszać streaming z dołączalnymi obiektami, nową rotacje obiektów, nowe skiny i płynność - ŹLE, gówno, zero dodatków; MTA dostaje usuwanie obiektów, kilka nowych funkcji, screenshoty (szkoda że MTA nie ma tylu hejterów co SA:MP, zaraz wyszłyby hacki które podmieniaja screen na gejowskie porno albo cos w ten deseń) i problemy z lagami i resourcami (zasłyszane na forum MTA) - spust w majty i rozpływanie sie w zachwytach.

tl;dr; nie sra się do własnego gniazda

Użytkownik Gambolputty edytował ten post 10 luty 2012 - 18:04


#36 H5N1

    Huge Clucker

  • Użytkownicy
  • 208 postów

Napisano 10 luty 2012 - 20:24

 Użytkownik Gambolputty dnia 10 luty 2012 - 18:02 napisał

Istnieje od 0.3b więc nie ma obaw


Tiaaaa... To zbanuj gości którzy nie uzywają cheatów, wkurwiają cały serwer i rangeban nie pomoże bo zblokuje pół kraju i/lub posiadają magiczną umiejetnośc spoofingu IP bo mają ze 30 różnych zakresów IP + sugestie typu zsyłka do Forever Alone (oddzielny world + blokada czatu i komend + dildo + strój gimpa + -1000000$ + tag [N00B]) lub ciągłe zabijanie z miniguna są bezuzyteczne, serialban pomógł i jednego, który regularnie od 2010 odwiedzał serwer, już nie ma, a drugi bezskutecznie próbuje obejść bana i notorycznie robi z siebie debila



Predzej dostaniesz bana, i wogle po co ta hipokryzja? To dobre dla fanbojów MTA - SA:MP dostaje usuwanie obiektów, radio, obrazki do textdrawów, większy limit obiektów przez co w końcu można mieszać streaming z dołączalnymi obiektami, nową rotacje obiektów, nowe skiny i płynność - ŹLE, gówno, zero dodatków; MTA dostaje usuwanie obiektów, kilka nowych funkcji, screenshoty (szkoda że MTA nie ma tylu hejterów co SA:MP, zaraz wyszłyby hacki które podmieniaja screen na gejowskie porno albo cos w ten deseń) i problemy z lagami i resourcami (zasłyszane na forum MTA) - spust w majty i rozpływanie sie w zachwytach.

tl;dr; nie sra się do własnego gniazda
Ale ty jesteś prymitywny :D . Co w tej twojej główce siedzi?

#37 Gambolputty

    Big Clucker

  • Użytkownicy
  • 69 postów

Napisano 10 luty 2012 - 20:42

Pamietam cIĘ, kiedyś na starej stronie zapostowalem w komentarzu kilka przykładów dlaczego ludzie mogą nie chcieć przejść na MTA, jedyne co potrafiłeś odpowiedzieć to "argumenty z dupy", nawet Restorer byłby lepszym partnerem do dyskusji bo przynajmniej czymś sie podpiera, więc uważałbym z tymi zarzutami o prymitywność...

#38 Szybki

    Godfather

  • Zarząd
  • 1772 postów

Napisano 10 luty 2012 - 20:58

Panowie odchodzicie od głównego tematu. Zakończcie te spory na priv, jak dla mnie oba multiplayery są czegoś warte i na tym zakończymy. ;)

#39 ownede

    Gangsta

  • Użytkownicy
  • 600 postów

Napisano 10 luty 2012 - 22:29

SA PARTY JEST NAJLEPSZE!
[18:10:44] |Restorer|: fajny jesteś, mogę Cię dotknąć ?
[18:10:54] Kacper Smółkowski (ownede): jesteś idiotą, możesz się odsunąć?

#40 Gamer_Z

    Tak, prawdziwy.

  • Użytkownicy
  • 12 postów

Napisano 11 luty 2012 - 00:30

 Użytkownik Kacper Smółkowski dnia 10 luty 2012 - 22:29 napisał

SA PARTY JEST NAJLEPSZE!
SA PARTY padło dawniutko temu..
Codo GPCI myślę że nie trzeba zdradzać więcej informacji, tylko by wam zaszkodziło. a wiem nawet jak ustawić własny serial np "C*UJ CI W D*PE" xd.
(Czyli: Jeśli jakiś serwer zapisuje te serialy do bazy danych SQL to w te 40 znaków moge wykasować wszystkie tabele, jeśli nie jest zabezpieczone)

Użytkownik Gamer_Z edytował ten post 11 luty 2012 - 00:32






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych