W IV:MP służą do tego dwie funkcje, które uruchamiają event po właściwej stronie:
- triggerServerEvent(event, ...);
- triggerClientEvent(playerid, event, ...);
Przykładowo robimy system logowania i chcemy zrobić sprawdzanie danych.
// po stronie clienta // definicja GUI itp. // po wciśnięciu przycisku function onButtonClick(btnName, bState) { // pobranie zawartości pól tekstowych... triggerServerEvent("login", username, password); } addEvent("buttonClick", onButtonClick); // obsłużenie odpowiedzi od serwera function loginRepose(repose) { if(repose == 1) { addChatMessage("Zostałeś poprawnie zalogowany!"); // zamknięcie okienka logowania } else { addChatMessage("Wystąpił błąd. Sprawdź wpisane dane."); } } addEvent("loginRepose", loginRepose);
// po stronie serwera function login(playerid, username, password) { // sprawdzenie czy gracz podał poprawny login i hasło // przykładowo podał prawidłowe local repose = 1; triggerClientEvent(playerid, "loginRepose", repose); }