Skocz do zawartości


Zbliżająca się aktualizacja do SA-MP - 0.3.7 | RC1 gotowy do pobrania

SA-MP 0.3.7 dev

29 odpowiedzi w tym temacie

#1 Szybki

    Godfather

  • Zarząd
  • 1770 postów

Napisano 17 styczeń 2015 - 15:51

Dołączona grafika


Dzisiaj na oficjalnym forum SA-MP pojawił się temat informujący o zbliżającej się aktualizacji multiplayera do wersji 0.3.7. Jak informują developerzy nie są gotowi jeszcze z publikacją 0.4, w tym celu wypuszczą wersję która łata niedociągnięcia znalezione dotychczas w 0.3z.

Lista zmian:
  • Od teraz można zmieniać rozmiar czcionki w chatboxie oraz interfejsie (komenda /fontsize XXX).
  • Poprawiono kolizje kamery na obiektach oraz pojazdach, które są poza mapą.
  • Serwer może wyłączyć kolizję pojazdów.
  • Udoskonalenie edytora.
  • Do każdego połączenia przypisane jest ciasteczko (cookies) w celu zapobiegnięcia zalania serwera fałszywymi połączeniami.
  • Synchronizacja ID broni z informacją o wystrzale, co oznacza, że nie ma szans na strzał / desynchronizację broni w OnPlayerWeaponShot.
  • Poprawki do oświetleń wierzchołków i animacji UV na obiekty, które mają dużą odległość rysowania.
  • Scoreboard jest większy, jeżeli uruchomimy grę w wyższej rozdzielczości.
  • Usunięto błędy, które powodowały crashe klienta gry.
  • Dodatkowe 240 modeli z kapeluszami, owocami, kończąc na budynkach itp.
  • I wiele więcej o których dowiemy się wkrótce.
@Aktualizacja 24.01.2015r:
Po kilku dniach oczekiwania na światło dzienne ujrzał najnowszy build SA-MP'a oznaczony numeracją 0.3.7 w wersji testowej. Oprócz listy zmian zawartych powyżej, znajdziemy również:
  • Klient SA-MP'a od tej wersji będzie dynamicznie wybierał pamięci do GTA:SA, zależnie od ilości wolnego RAM. W przypadku korzystania z modu 'streaming memory fix' należy go najlepiej odinstalować. Statystyki wykorzystywanej pamięci znajdziemy pod klawiszem F5 w SA-MP.
  • Przykładowe ficzery/obiekty które dodane zostały w tej wersji możemy przetestować w skryptach np. stunt_island.pwn, modular_island.pwn, ls_beachside.pwn.
  • Dodano animacje stanu bezczynności przy łowieniu oraz kilka przykładowych skryptów.
  • Funkcja SelectObject() jest w stanie wybrać obiekty, które nie posiadają kolizji.
  • Dodano funkcje DisableRemoteVehicleCollisions() polegająca na wyłączaniu kolizji pojazdu graczom.
  • Edytor* w trybie 'Test' ma poprawione komendy do zmiany czasu/pogody (/set_time i /set_weather).
  • Domyślna odległość rysowania dla obiektów w edytorze* trybie 'Test' wynosi 599.0.
  • Usunięto latanie kamery przy bezczynności.
  • Poprawiono kamerę kolizji gdy do naszego pojazdu jest przyczepionych obiekt.
  • Dodano strefy pogodowe CULL na Centrum Handlowe Verona, plaża LS, budynek mieszkalny LS, piętrowy biurowiec LS, który znajdujące się w pliku SAMP/samp.ipl.
  • Usunięto błąd znajdujący się w RakNet, który powodował błędy z wykorzystaniem wszystkich funkcji NetStats_*, jeśli gracz nie był w pełni podłączony do serwera.
  • Dodano funkcje: GetObjectModel(), GetPlayerObjectModel(), GetPlayerCameraTargetObject(playerid), GetPlayerCameraTargetVehicle(playerid), GetPlayerCameraTargetPlayer(playerid)
  • Synchronizacja rotacji pojazdów jest płynniejsza.
Pobierz:
SA-MP 0.3.7 RC1 Windows Klient
SA-MP 0.3.7 RC1 Windows Serwer
SA-MP 0.3.7 RC1 Linux Serwer

* Mowa o aplikacji samp_debug.exe, który znajduje się w katalogu z zainstalowanym klientem gry.

#2 Rachet

    d(-_o)b

  • Użytkownicy
  • 218 postów

Napisano 17 styczeń 2015 - 15:57

Zrezygnowali z literek?
Masz jakąś listę tych obiektów?

Użytkownik Rachet edytował ten post 17 styczeń 2015 - 15:58

Dołączona grafika

#3 Szybki

    Godfather

  • Zarząd
  • 1770 postów

Napisano 17 styczeń 2015 - 16:00

Wyświetl postUżytkownik Rachet dnia 17 styczeń 2015 - 15:57 napisał

Zrezygnowali z literek?
Też sie zdziwiłem, myślałem że pomyliłem serwisy. Chyba że tak nazywają wersje developerskie.

Wyświetl postUżytkownik Rachet dnia 17 styczeń 2015 - 15:57 napisał

Masz jakąś listę tych obiektów?
Nie, jedynie wrzucili parę screenów - lecz wystarczy że odpalisz ich tą paczuszkę przez imgtoola czy jak to tam się zwało i będziesz miał. (Oczywiście jak opublikują tą wersję ; d)

#4 Piorun

    Little Clucker

  • Użytkownicy
  • 45 postów

Napisano 17 styczeń 2015 - 16:12

Wyczuwam, ze SA-MP tymi swoimi aktualizacjami zmiecie MTA z powierzchni.

P.S. w MTA 1.5 będzie możliwość tworzenia przeglądarek oraz odczytywania plików HTML.
Jeżeli chcesz nauczyć się Lua i tworzenia zasobów pod MTA
lub po prostu szukasz pomocy koniecznie zajrzyj na mój kanał YouTube
https://www.youtube.com/user/Piorunet

#5 Rachet

    d(-_o)b

  • Użytkownicy
  • 218 postów

Napisano 17 styczeń 2015 - 16:16

Wyświetl postUżytkownik Piorun dnia 17 styczeń 2015 - 16:12 napisał

Wyczuwam, ze SA-MP tymi swoimi aktualizacjami zmiecie MTA z powierzchni.

Zależy w jakim tempie będzie się rozwijać. Jeśli aktualizacja co pół roku, to wątpie by wygryzło MTA.

Chodziło mi o taką listę: http://www.k-dst.de/ . Nie wiem czy będę jeszcze grać w SA jak wyjdzie nowy SAMP ^^, bo wyjdzie chyba szybciej GTA 5, niż ta poprawka :]

Użytkownik Rachet edytował ten post 17 styczeń 2015 - 16:19

Dołączona grafika

#6 Madzior

    #neversurrender

  • Użytkownicy
  • 73 postów

Napisano 17 styczeń 2015 - 18:35

Cytat

Dołączona grafika

"10-4"? O co tutaj chodzi? To jakiś ukryty przekaz? :v

Dołączona grafika


#7 Kone

    Newbie

  • Użytkownicy
  • 8 postów

Napisano 17 styczeń 2015 - 18:52

Wyświetl postUżytkownik Madzior dnia 17 styczeń 2015 - 18:35 napisał

"10-4"? O co tutaj chodzi? To jakiś ukryty przekaz? :v
http://en.wikipedia.org/wiki/Ten-code

Jeśli chodzi o samą aktualizacje, dość prymitywna - jak zawsze, ale obiekty mogą wydawać się przydatne.

#8 MrSpy0x22

    Big Clucker

  • Użytkownicy
  • 145 postów

Napisano 17 styczeń 2015 - 22:33

Wyświetl postUżytkownik Piorun dnia 17 styczeń 2015 - 16:12 napisał

Wyczuwam, ze SA-MP tymi swoimi aktualizacjami zmiecie MTA z powierzchni.

P.S. w MTA 1.5 będzie możliwość tworzenia przeglądarek oraz odczytywania plików HTML.
Zależy czego kto oczekuje od multiplayera. Niektórzy po prostu to konserwatywni gracze, którym SA-MP wystarcza i utrzymuje porządek tzw. "GTA w GTA". Inni wolą robić z GTA coś czym nie jest i na co nie było przygotowane. Rozumiem, że w przypadku systemu GUI jest możliwość używania dodania kontrolki czytającej kod html jako sformatowany tekst ale nie jest to przełomem ani czymś niezbędnym.

Gracze SA-MP i MTA mają 2 różne "światy" i jeżeli w tej aktualizacji Kalcor dodał jedynie obiekty i część społeczności SA-MP nie miałaby nic przeciwko lub byłaby zadowolona to .. co mają tutaj do gadania gracze MTA i dlaczego oceniają tą aktualizację ? ;)

Jeżeli SA-MP Team chciałby zrobić z SA-MPa MTA to już dawno by to zrobili. Żaden tzw. "debil" nie jest w stanie zostać programistą więc jakby aktualizacje miałyby na celu zrobić z tego silnika jakiś kosmos to już dawno nad kodem pracowałoby kilku programistów a nie jeden.

Prawdopodobnie hejterom zależy bardziej na tym aby z takiego prymitywu zrobić "silnik gry" niż programiście albo społeczności :P

Podjadę klasykiem i podsumuję: "przynajmniej coś się dzieje" :D

Dołączona grafika


#9 Hmjelu

    Little Clucker

  • Użytkownicy
  • 26 postów

Napisano 18 styczeń 2015 - 02:38

Z załączonych zdjęć w oficjalnym temacie na forum sa-mp'a widać wiele przydatnych i fajnych obiektów. Dodanie owoców nie było zbyt potrzebne i pewnie wyleci w późniejszej wersji jak to już jest z tymi niepotrzebnymi obiektami. Nowa wersja po długim czasie wnosi parę małych zmian i naprawia mniej czy bardziej istotne rzeczy jednak dalej nie jest to nic wartego uwagi a wydanie takiej przedwczesnej wersji oznacza, że 0.4 będzie za długi okres czasu a jednak jego upływ nie pływa pozytywnie na ilość graczy samp'a.

Wyświetl postUżytkownik MrSpy0x22 dnia 17 styczeń 2015 - 22:33 napisał

Jeżeli SA-MP Team chciałby zrobić z SA-MPa MTA to już dawno by to zrobili. Żaden tzw. "debil" nie jest w stanie zostać programistą więc jakby aktualizacje miałyby na celu zrobić z tego silnika jakiś kosmos to już dawno nad kodem pracowałoby kilku programistów a nie jeden.
Naprawdę zabawne z twojej strony to pisać lua nie jest trudne i nawet mogę stwierdzić że przyjemniejsze niż walka z pawn i sampem które potrafi wywalić tobie błąd kiedy go nie ma, coś nie działa a powinno albo trzeba szukać obrzeżnego rozwiązania problemu ponieważ nie ma takiego wachlarza możliwości jakie daje MTA. Pawn jest prostsze w pisaniu prostych rzeczy jednak przy próbie napisania czegoś więcej spotyka się ścianę.

Dołączona grafika


#10 MrSpy0x22

    Big Clucker

  • Użytkownicy
  • 145 postów

Napisano 18 styczeń 2015 - 09:56

@Hmjelu, przeczytaj mój post jeszcze raz ze zrozumieniem albo poproś kogoś aby zrobił to za Ciebie.

Jeżeli chodzi o porównanie 2 (języków do czego nawet nie nawiązałem) to zdecydowanie łatwiejszy jest PAWN. Lua ma to do siebie, że jest językiem strasznie dynamicznym a ja w sumie od C++ zaczynałem dlatego średnio mi się to podoba. PAWN można byłoby równie dobrze użyć w MTA podobnie jak Squirrel-a jak to zrobiono w VC-MP 0.4 a w starszych zdaje się używano PAWN.

Męka, którą obwiniasz SA-MPa to nie wina języka. Zauważ, że skrypty PWN się kompiluje czego nie robi się w Lua (MTA chociaż z tego co pamiętam udostępnili sposób ). Wypisywanie błędów w konsoli jest to debugger i w przypadku SA-MPa można też czytać błędy w konsoli używając pluginu crashdetect.

Zdecydowanie skrypty w MTA mogą być bardziej efektowne niż te w SA-MP jednak jedyne co chciałem napisać (i myślałem, że jest to dobrze widać), że nie każdy takich efektów potrzebuje a ja siebie za taka osobę uważam. Są osoby, które tworzą serwery DM/4fun z jakimiś rampami czy nawet potrafią obecne obiekty "tub" wykorzystać a nawet więcej. Ja takiego "daru" nie dostałem o czym dobrze wiesz.

Mimo, że głupota dobrze czytać od Ciebie coś innego niż hejt na mnie czy mój serwer ^_^ .

Użytkownik MrSpy0x22 edytował ten post 18 styczeń 2015 - 09:56

Dołączona grafika


#11 Hmjelu

    Little Clucker

  • Użytkownicy
  • 26 postów

Napisano 18 styczeń 2015 - 13:34

Wyświetl postUżytkownik MrSpy0x22 dnia 18 styczeń 2015 - 09:56 napisał

Jeżeli chodzi o porównanie 2 (języków do czego nawet nie nawiązałem) to zdecydowanie łatwiejszy jest PAWN. Lua ma to do siebie, że jest językiem strasznie dynamicznym a ja w sumie od C++ zaczynałem dlatego średnio mi się to podoba. PAWN można byłoby równie dobrze użyć w MTA podobnie jak Squirrel-a jak to zrobiono w VC-MP 0.4 a w starszych zdaje się używano PAWN.
Początkowo ma się więcej pracy bo trzeba napisać od podstawy wszystko na swą modłę jednak w pawn masz już gotowe wbite rzeczy w kod z nowym plikiem. Jednak co już zrobisz jest twoje i opieranie się na wbudowanych callback'ach w pwn było męczące bo jednak nie zawsze chcą działać poprawnie.Bardziej korzystne dla osób które są leniwe ponieważ trzeba zaczynać od prostszych rzeczy jednak potem się to zwraca jeśli ma się jakiś plan.No cóż jakby nie twoja niekompetencja to pewnie wybrałbyś MTA misiaczku jednak pewny wieloletni cykl zawsze działa. <ciekawe kto wyda czwórkę szybciej ty czy kalcor ?xD>

Wyświetl postUżytkownik MrSpy0x22 dnia 18 styczeń 2015 - 09:56 napisał

Męka, którą obwiniasz SA-MPa to nie wina języka. Zauważ, że skrypty PWN się kompiluje czego nie robi się w Lua (MTA chociaż z tego co pamiętam udostępnili sposób ). Wypisywanie błędów w konsoli jest to debugger i w przypadku SA-MPa można też czytać błędy w konsoli używając pluginu crashdetect.
Błędy w kompilacji są jedynymi błędami ? Najgorsze błędy powstają jak zwraca złe wartości a opierałeś się na nich i coś przestaje w całym systemie działać bo coś nie działa poprawnie albo jest wbite na pokaz. Błędy na poziomie kompilacji nie były takie straszne czasem wypluwało je bez najmniejszego powodu i po napisaniu tego samego drugi raz inną kolejnością zaczynało działać.

Dołączona grafika

Użytkownik Hmjelu edytował ten post 21 styczeń 2015 - 23:29

Dołączona grafika


#12 Madzior

    #neversurrender

  • Użytkownicy
  • 73 postów

Napisano 18 styczeń 2015 - 16:37

Oh god... :V Nowy samp i historia znowu się powtarza :D Nauczmy się wreszcie, że jedni wolą sampa, a drudzy MTA. Oba multiplayery mają swoje wady i zalety. I to nasza subiektywna ocena wpływa na wybór platformy, na której wolimy grać. Przecież nikt nikogo nie będzie zmuszał do migracji na inną modyfikację :>

Co do samej aktualizacji. Przyszło mi do głowy, że w 0.3.7 Kalcor dodaje znowu jakieś ukryte funkcje (coś na wzór gpci), które rozda większym serwerom, aby te je ostro przetestowały. I dopiero po udanych testach (które swoją drogą potrwają imo z pół roku minimum) wyjdzie zapowiadane 0.4. Sama aktualizacja 0.3.7 jest zrobiona raczej na przymus, aby ww plan wypalił developerom. Musieli dodać cokolwiek (jak np obiekty), żeby ludzie pobrali nową wersję.

A czy obiekty są złe? Moim zdaniem wręcz przeciwnie. Rurki, tuby i rampy mają multum zastosowań na serwerach Freeroam. Czapeczki i kapelusze urozmaicają grę na RP/RPG. Tak samo będzie z owocami - prawdopodobnie znajdą zastosowanie na serwerach survival i RP/RPG.

Dołączona grafika


#13 How high

    ZTM - Zmęczony Tym Wszystkim

  • Użytkownicy
  • 703 postów

Napisano 18 styczeń 2015 - 17:01

Skwituję to lekką zmianą tego co znamy: #mtamasterrace i #samppeasants .
:> .
Dołączona grafika
Nadgorliwość gorsza od faszyzmu...

#14 lukas792

    Little Clucker

  • Użytkownicy
  • 40 postów

Napisano 18 styczeń 2015 - 17:02

SA-MP jest raczej dla mniej wymagających graczy i nie ma co się tu oszukiwać.
Widać to szczególnie po aktualizacjach, które nic ciekawego nie wprowadzają lub coś co w MTA:SA było już od dawna.
Cud że w ogóle ktoś w to jeszcze gra, ale to już nie długo ;) .
Jak wyjdzie GTA:5 na PC to SA-MP sporo straci bo ile można grać w ten wiecznie niedopracowany multiplayer?

#15 MrSpy0x22

    Big Clucker

  • Użytkownicy
  • 145 postów

Napisano 18 styczeń 2015 - 19:54

Wyświetl postUżytkownik Madzior dnia 18 styczeń 2015 - 16:37 napisał

Oh god... :V Nowy samp i historia znowu się powtarza :D Nauczmy się wreszcie, że jedni wolą sampa, a drudzy MTA. Oba multiplayery mają swoje wady i zalety. I to nasza subiektywna ocena wpływa na wybór platformy, na której wolimy grać. Przecież nikt nikogo nie będzie zmuszał do migracji na inną modyfikację :>

Co do samej aktualizacji. Przyszło mi do głowy, że w 0.3.7 Kalcor dodaje znowu jakieś ukryte funkcje (coś na wzór gpci), które rozda większym serwerom, aby te je ostro przetestowały. I dopiero po udanych testach (które swoją drogą potrwają imo z pół roku minimum) wyjdzie zapowiadane 0.4. Sama aktualizacja 0.3.7 jest zrobiona raczej na przymus, aby ww plan wypalił developerom. Musieli dodać cokolwiek (jak np obiekty), żeby ludzie pobrali nową wersję.

A czy obiekty są złe? Moim zdaniem wręcz przeciwnie. Rurki, tuby i rampy mają multum zastosowań na serwerach Freeroam. Czapeczki i kapelusze urozmaicają grę na RP/RPG. Tak samo będzie z owocami - prawdopodobnie znajdą zastosowanie na serwerach survival i RP/RPG.
Zawsze fajnie, że jakiś update jest ale wystarczyłoby dodać kilka funkcji do tego co już jest zamiast wgrywać obiekty, których ilość jest X razy większa niż zmian. Ułatwieniem dla skryptera byłoby np. pobieranie modelu obiektu, pozycji spawnu pojazdu i ilości miejsc w nim (klient te dane zna co widać w /dl to dlaczego serwer znać nie może ?). Z usprawnień podoba mi się poprawa kamery poza pewna pozycją bo kiedyś się z tym uporać próbowałem ale jak skoro to nie moja wina ?

Liczę na to, że "jeszcze nie jesteśmy gotowi do wydania 0.4" znaczy coś więcej niż 0.3.7 czyli napiszę, że coś robię a nie dam linku do pobrania bo jeszcze nie gotowe - na grzyba nam taki news ? :| Wiemy niby, że coś się przynajmniej dzieje ale chyba im dalej w przyszłość tym więcej po tej ekipie się oczekuje a efekt jest jaki jest :P

Wyświetl postUżytkownik lukas792 dnia 18 styczeń 2015 - 17:02 napisał

SA-MP jest raczej dla mniej wymagających graczy i nie ma co się tu oszukiwać.
Widać to szczególnie po aktualizacjach, które nic ciekawego nie wprowadzają lub coś co w MTA:SA było już od dawna.
Cud że w ogóle ktoś w to jeszcze gra, ale to już nie długo ;) .
Jak wyjdzie GTA:5 na PC to SA-MP sporo straci bo ile można grać w ten wiecznie niedopracowany multiplayer?
Sam niby chciałem SA-MPa odstawić po wydaniu GTA V na PC ale jakoś nie jestem przekonany czy będzie jak piszesz. SA ma śmieszne wymagania w dzisiejszych czasach w porównaniu do nowych gier a na nowy sprzęt nie każdy może sobie pozwolić .. no i sentyment, który ciągle przynajmniej u mnie zostaje do platformy, na której potrafiłem kiedyś grać z przyjemnością :rolleyes:

Użytkownik MrSpy0x22 edytował ten post 18 styczeń 2015 - 19:56

Dołączona grafika


#16 Madzior

    #neversurrender

  • Użytkownicy
  • 73 postów

Napisano 18 styczeń 2015 - 22:10

Dołączona grafika
Dołączona grafika

Takie oto sceny znalazłem w filmiku z prezentacji obiektów na zamkniętych testach. Chodzi o ekrany telewizorów. Osobiście wątpię, że to standardowe tekstury dla nich. Wyczuwam, że będzie można dodawać własne tekstury :P byłbym mile zaskoczony.

//edit: kolejny podejrzany TV
Dołączona grafika

//edit 2: kolejny filmik - tutaj widać oteksturowaną, dużą ścianę z jakimiś customowymi screenami


//edit 3: Matite napisał, żeby nie wstawiać zdjęć obiektów z customowego pliku IMG serwera GamerX, ponieważ mogą się różnić od tych, które dodadzą w sampie - także jeszcze nic pewnego z tą funkcją.

Użytkownik Madzior edytował ten post 19 styczeń 2015 - 00:17

Dołączona grafika


#17 Inferno

    Programista

  • Użytkownicy
  • 9 postów

Napisano 20 styczeń 2015 - 15:46

Wyświetl postUżytkownik Madzior dnia 18 styczeń 2015 - 22:10 napisał

Dołączona grafika
Dołączona grafika

Takie oto sceny znalazłem w filmiku z prezentacji obiektów na zamkniętych testach. Chodzi o ekrany telewizorów. Osobiście wątpię, że to standardowe tekstury dla nich. Wyczuwam, że będzie można dodawać własne tekstury :P byłbym mile zaskoczony.

//edit: kolejny podejrzany TV
Dołączona grafika

//edit 2: kolejny filmik - tutaj widać oteksturowaną, dużą ścianę z jakimiś customowymi screenami


//edit 3: Matite napisał, żeby nie wstawiać zdjęć obiektów z customowego pliku IMG serwera GamerX, ponieważ mogą się różnić od tych, które dodadzą w sampie - także jeszcze nic pewnego z tą funkcją.

Dodawanie własnych tekstur jest od dawien dawna.

#18 _d0xxx_

    pcpgang.net

  • Użytkownicy
  • 90 postów

Napisano 20 styczeń 2015 - 22:53

240 kapeluszy i owoców..
To jest właśnie ta chwila w ktorej trzeba rzucić MTA i przejść na SAMPa.
Wiedziałem ze gdzieś kiedyś popełniłem błąd.


Dołączona grafika Dołączona grafika


#19 patr0

    mistrz

  • Użytkownicy
  • 430 postów

Napisano 21 styczeń 2015 - 00:19

SAMP celuje w serwery RP bo ma z tego hajs, swoja droga będzie można coś podkraść do MTA bo parę modeli może się przydać. :}

Dołączona grafika


#20 How high

    ZTM - Zmęczony Tym Wszystkim

  • Użytkownicy
  • 703 postów

Napisano 21 styczeń 2015 - 12:22

Wyświetl postUżytkownik _d0xxx_ dnia 20 styczeń 2015 - 22:53 napisał

To jest właśnie ta chwila w ktorej trzeba rzucić MTA i przejść na SAMPa.
Wiedziałem ze gdzieś kiedyś popełniłem błąd.
Tej siły już nie pokonamy :/ .
Dołączona grafika
Nadgorliwość gorsza od faszyzmu...





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych