Skocz do zawartości


San Andreas Multiplayer 0.3.7 RC3 // Aktualizacja RC-3-3

SA-MP 0.3.7 RC3

16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Szybki

    Godfather

  • Zarząd
  • 1770 postów

Napisano 25 marzec 2015 - 17:12

Dołączona grafika


Za oknami pojawiły się już pierwsze okazy wiosny, a Kalcor w międzyczasie postanawia wypuścić kolejną wersję oznaczoną 0.3.7 RC3 (Release Candidate). Wygląda na to iż małymi kroczkami developer zbliża się do wypuczenia oficjalnej wersji, patrząc na listę zmian która jest coraz to krótsza. Lecz miejmy nadzieje że postanowi nas jeszcze czymś zaskoczyć.
  • Poprawki w chatboxie.
  • Ilość przydzielonej pamięci strumenia wykorzystuje te które zostały znalezione przez system.
  • Poprawiono scoreboard oraz dialog list, który uniemożliwiał kliknięcie w ostatni element.
  • Poprawiono odstęp miedzy dialog text oraz dialog button.
  • Dodano nowe typy dialogowe - DIALOG_STYLE_TABLIST i DIALOG_STYLE_TABLIST_HEADERS (przykład w screenie powyżej).
    • TABLIST pozwala maksymalnie na 4 kolumny, 128 znaków na komórkę i 256 znaków na wiersz.
  • 140 nowych obiektów
  • Dodano 12 nowych skinów (ID 300-311). Jest to nic innego jak zmodyfikowane wersje skinów policjantów (bez akcesoriów itp). Wersje skinów mogą się jeszcze zmienić przed stabilną wersją 0.3.7.
Aktualizacja RC3-2 Klient (26-03-2015r.):
  • Wybrana pozycja nie była resetowana w taglist, gdy otworzono nowe okno dialogowe.
  • Poprawiono szerokość dialogów, które prowadziły do obcinania tekstu w kolumnie.
Aktualizacja RC3-3 Klient (27-03-2015r.):
  • Poprawiono wyświetlanie nowych modeli skinów w funkcji TextDrawSetPreviewModel
  • Kolejne poprawki kolizji kamer na obiektach, które podczepione są do pojazdu.
  • Każdy skin ma przydzielony swój chód z GTA.
  • Poprawki w szerokościach list dialogów.
Pobierz:
SA-MP 0.3.7 RC3-3 Klient Windows
SA-MP 0.3.7 RC3 Windows Serwer
SA-MP 0.3.7 RC3 Linux Serwer

SA-MP 0.3.7 RC3-2 Klient Windows
SA-MP 0.3.7 RC3 Klient Windows

#2 Riddick

    Big Clucker

  • Użytkownicy
  • 69 postów

Napisano 25 marzec 2015 - 17:30

Zanim się zacznie krzyk jak co wygląda

Nowe typy dialogów:
http://forum.sa-mp.c...6&postcount=548

Nowe skiny:
http://forum.sa-mp.c...7&postcount=565

W SA-MP siedzę od samych początków 0.1b, i nigdy mnie nie wnerwił tak, jak z aktualizacjami 0.3.7, z tego powodu, że robi je co miesiąc, a jedno wielkie gówno zostaje w nich dodane. Sam na forum SA-MP napisałem, że w RC3 widzę więcej roboty Matite niż Kalcor'a.

btw. wydaje mi się, że:

Wyświetl postUżytkownik Szybki dnia 25 marzec 2015 - 17:12 napisał

  • Poprawiono scoreboard oraz dialog list, który uniemożliwiał kliknięcie w ostatni element.
że on po prostu usunął ostatnią opcję z listy w tabelce GUI, bo jak otworzyłem okno GUI w 0.3.7 to coś mi nie pasowało w layout'ie, tak więc też stwierdzam. Nie wiem, nie robiłem porównań z 0.3z

Dołączona grafika


#3 Szybki

    Godfather

  • Zarząd
  • 1770 postów

Napisano 25 marzec 2015 - 17:40

Wyświetl postUżytkownik Riddick dnia 25 marzec 2015 - 17:30 napisał

W SA-MP siedzę od samych początków 0.1b, i nigdy mnie nie wnerwił tak, jak z aktualizacjami 0.3.7, z tego powodu, że robi je co miesiąc, a jedno wielkie gówno zostaje w nich dodane. Sam na forum SA-MP napisałem, że w RC3 widzę więcej roboty Matite niż Kalcor'a.
Nic nie może trwać wiecznie, każdy się kiedyś wypala. A teraz wprowadza takowe aktualizacje by przytrzymać przy sobie graczy, a zrobienie dodatkowych ID skinów oraz połączenie dwóch modeli w całość nie zajmuje jakoś dużo czasu. Lecz mimo wszystko coś tam jednak robi, nie porzucił projektu.

Wyświetl postUżytkownik Riddick dnia 25 marzec 2015 - 17:30 napisał

że on po prostu usunął ostatnią opcję z listy w tabelce GUI, bo jak otworzyłem okno GUI w 0.3.7 to coś mi nie pasowało w layout'ie, tak więc też stwierdzam. Nie wiem, nie robiłem porównań z 0.3z
Na forum kiedyś tam czytałem że mają problem z kliknięciem w ostatni element, no chyba że zjadą scrollem niżej niż jest element w którego chcieli kliknąć.

#4 Riddick

    Big Clucker

  • Użytkownicy
  • 69 postów

Napisano 25 marzec 2015 - 17:46

Wyświetl postUżytkownik Szybki dnia 25 marzec 2015 - 17:40 napisał

Nic nie może trwać wiecznie, każdy się kiedyś wypala.
No właśnie wiem, 21 lat już mam, więc trochę jednak czasu minęło od 0.1b. Szkoda mi będzie to wszystko zostawiać, trochę jednak w tym osiągnąłem, a najbardziej jest mi szkoda projektu co zacząłem (w podpisie na forum SA-MP jest). Chciałem postawić serwer, zrobić KABUM i wyjść już z tego, będę zmuszony chyba to zrobić wcześniej.

Wyświetl postUżytkownik Szybki dnia 25 marzec 2015 - 17:40 napisał

Na forum kiedyś tam czytałem że mają problem z kliknięciem w ostatni element, no chyba że zjadą scrollem niżej niż jest element w którego chcieli kliknąć.
To właśnie miałem na myśli, ale właśnie zainstalowałem 0.3z i wychodzi na to, że wszystko wygląda tak samo, tylko, że naprawił ten błąd.

@Tak jak mówiłem, nie wysilił się przez ten miesiąc KOMPLETNIE.

Dołączona grafika


#5 Shiny

    Shiny

  • Użytkownicy
  • 19 postów

Napisano 25 marzec 2015 - 18:09

Cytat

140 nowych obiektów
Dołączona grafika
Naprawdę.

Użytkownik Shiny edytował ten post 25 marzec 2015 - 18:17

Thug 4 Life


#6 MrSpy0x22

    Big Clucker

  • Użytkownicy
  • 145 postów

Napisano 25 marzec 2015 - 18:22

128 znaków na całą kolumnę czy jedną komórkę ? Jest to trochę przesadzony limit jeżeli chodzi o cały dialog bo co tam umieszczę ..

Edit:
Limit dotyczy też wersji ~headers ?

Użytkownik MrSpy0x22 edytował ten post 25 marzec 2015 - 18:36

Dołączona grafika


#7 Szybki

    Godfather

  • Zarząd
  • 1770 postów

Napisano 25 marzec 2015 - 18:39

Wyświetl postUżytkownik MrSpy0x22 dnia 25 marzec 2015 - 18:22 napisał

128 znaków na całą kolumnę czy jedną komórkę ? Jest to trochę przesadzony limit jeżeli chodzi o cały dialog bo co tam umieszczę ..
128 znaków tyczy się jednej komórki, a na cały wiersz 256 znaki.

Wyświetl postUżytkownik MrSpy0x22 dnia 25 marzec 2015 - 18:22 napisał

Limit dotyczy też wersji ~headers ?
Prawdopodobnie tak, musiałbyś sprawdzić bo Kalcor nie podał żadnych informacji.

#8 MrSpy0x22

    Big Clucker

  • Użytkownicy
  • 145 postów

Napisano 25 marzec 2015 - 19:03

Jak komórki a nie całej kolumny to mi w sumie trochę ulżyło - dzięki za informacje.

Swoją drogą Kalcor walnął "literówkę" i podał DIALOG_TYPE_TABLIST_HEADERS zamiast DIALOG_STYLE_TABLIST_HEADERS i Ty w swoim poście również tak masz.

Użytkownik MrSpy0x22 edytował ten post 25 marzec 2015 - 19:03

Dołączona grafika


#9 Szybki

    Godfather

  • Zarząd
  • 1770 postów

Napisano 25 marzec 2015 - 19:35

Wyświetl postUżytkownik MrSpy0x22 dnia 25 marzec 2015 - 19:03 napisał

Jak komórki a nie całej kolumny to mi w sumie trochę ulżyło - dzięki za informacje.

Swoją drogą Kalcor walnął "literówkę" i podał DIALOG_TYPE_TABLIST_HEADERS zamiast DIALOG_STYLE_TABLIST_HEADERS i Ty w swoim poście również tak masz.
Faktycznie, dzięki. Ciekawe skąd mu się to wzięło :D

#10 MrSpy0x22

    Big Clucker

  • Użytkownicy
  • 145 postów

Napisano 25 marzec 2015 - 21:33

Jeżeli używasz miliard definicji i makr w swoim kodzie to ma prawo się wszystko mieszać :D

Dołączona grafika


#11 lukas792

    Little Clucker

  • Użytkownicy
  • 40 postów

Napisano 26 marzec 2015 - 21:54

Widać że ten multiplayer już umiera i na siłę wydają tylko nowe wersje.

#12 MrSpy0x22

    Big Clucker

  • Użytkownicy
  • 145 postów

Napisano 28 marzec 2015 - 12:00

@lukas792, Bo ile można drążyć ten sam temat ?

Aktualizacje i poprawki są ? Tak, i ich tępo wydawania w sumie jest takie samo lub czasami szybsze.
Modyfikacja jest płatna ? Nie. Można pobrać, uruchomić i grać nawet na dobrym gotowcu.
Skład i podejście SA-MP Team-u się zmieniło ? Nie wydaje mi się.

Więc czemu zrzucać winę na multiplayer skoro to gracz jest winny ? Kalcor robi to co robił od zawsze. Coś jest dobre tylko przez jakiś czas a gra nawet na MTA jest już nawet nudna. To GTA SA "umiera".

Użytkownik MrSpy0x22 edytował ten post 28 marzec 2015 - 12:01

Dołączona grafika


#13 Hmjelu

    Little Clucker

  • Użytkownicy
  • 26 postów

Napisano 28 marzec 2015 - 20:44

Gta San Andreas traci na popularności ponieważ powstają inne gry z lepszą grafiką i fizyką to akurat normalny trend jednak powodem dla którego samp traci tak bardzo z dnia na dzień jest brak interesujących aktualizacji które zachęcają użytkowników do dalszej gry. Częstotliwość wydawania nowych wersji z roku na rok spada i zainteresowanie kalcora projektem z tym też. Ile można robić to samo ? To są dwie normalne zależności do czasu aż samp nie dostanie jakieś potężnej aktualizacji sytuacja będzie co raz gorsza a taka aktualizacja może przywrócić graczy którzy w sampa już nie grają.

Dołączona grafika


#14 Madzior

    #neversurrender

  • Użytkownicy
  • 73 postów

Napisano 29 marzec 2015 - 01:18

Miałem już się nie wypowiadać na tego typu dyskusjach, ale nie wytrzymałem :|

Wyświetl postUżytkownik Hmjelu dnia 28 marzec 2015 - 20:44 napisał

Gta San Andreas traci na popularności ponieważ powstają inne gry z lepszą grafiką i fizyką to akurat normalny trend
To jest raczej niezaprzeczalny fakt, że stare gry tracą wraz z pojawianiem się nowych. Aczkolwiek uważam, że jest kilka tytułów, które są ponadczasowe, np. CS 1.6. Pomimo, że mamy teraz CS:GO to w 1.6 nadal gra sporo ludzi - jedynie sfera competetive tam padła. Dodatkowo to prawdopodobnie najpopularniejsza gra w polskich szkołach B) Podobnie jest z GTA - setki tysięcy ludzi nadal ma niesamowitą wenę na strzelanie murzynem. Zapytaj losowego nastolatka czy wie kto to jest CJ - większa większość powinna wiedzieć o kogo chodzi. Jeszcze bardziej wszystko nakręcają multiplayery. W sampie i mta mamy wszystko co potrzebne do freeroamu on-line - pojazdy, bronie, boty (no może nie w samp :ph34r:). Także uważam, że jeszcze jakiś czas San Andreas będzie żyło.

Wyświetl postUżytkownik Hmjelu dnia 28 marzec 2015 - 20:44 napisał

powodem dla którego samp traci tak bardzo z dnia na dzień jest brak interesujących aktualizacji które zachęcają użytkowników do dalszej gry
Po pierwsze nie uważam, że samp traci graczy "z dnia na dzień". O ile pamiętam w ciągu ostatnich lat (w tym w ciągu ostatniego) suma graczy on-line cały czas szła w górę. W sampie wskaźnik przekraczał 70 000 (nawet po odliczeniu paru tysięcy botów (wskaźnik jest podobno zawyżany przez takowe) będzie koło 65k) jeszcze na początku tego roku, gdzie normalnie było 50 000. Teraz mamy 55-60k w godzinach szczytu. W mta sprawa ma się chyba dość podobnie - gdzieś przeczytałem (shoutbox?) że ostatnio padł tam rekord graczy on-line - coś ponad 20k - a z tego co pamiętam jeszcze jakiś czas temu było tak po 17-18k graczy. Wrażenie umierania sampa to tak naprawdę zastój na polskiej scenie. Tutaj niewiele się dzieje, kilka RP i kilka pseudo DM/FR - w sumie sam się nie dziwię, że Polakom już się nie chce grać na tych serwerach. Smutne jest to, że wskaźniki zawyżają Rosjanie :P
Do tego nie jestem przekonany w 100% do stwierdzenia, że gracze odchodzą "bo nie ma ciekawych aktualizacji". Wydaje mi się raczej, że to może ich odpychać jedynie pośrednio - przez właścicieli serwerów - bo to ci głównie mogą czuć niedosyt w aktualizacjach.

Wyświetl postUżytkownik Hmjelu dnia 28 marzec 2015 - 20:44 napisał

Częstotliwość wydawania nowych wersji z roku na rok spada i zainteresowanie kalcora projektem z tym też. Ile można robić to samo ?
Myślę, że aktualizacje od początku wychodzą w podobnym tempie - około rok między wydaniami. Dziwna się wydaje jedynie obecna aktualizacja, gdzie testy trwają już 3 miesiące, a sama aktualizacja nie wnosi nic szczególnego. Osobiście mam wrażenie, że opóźnienia między kolejnymi RC są spowodowane tym, że Kalcor czeka na Matite i jego obiekty :ph34r: Moim zdaniem zainteresowanie Kalcora nie spada, bo taki projekcik na pewno przynosi mu niezłe zyski - tym bardziej, że zakładka Hosted zdrożała.

Wyświetl postUżytkownik Hmjelu dnia 28 marzec 2015 - 20:44 napisał

do czasu aż samp nie dostanie jakieś potężnej aktualizacji sytuacja będzie co raz gorsza a taka aktualizacja może przywrócić graczy którzy w sampa już nie grają.
Tu się zgodzę, że jakaś konkretna aktualizacja może skłonić pawnerów do pisania nowych skryptów i starzy gracze znowu wrócą, a Ci obecni zostaną. Po cichutku liczę, że 0.3.7 to tylko taki update, żeby community zamknęło buzie, że nie ma aktualizacji, a na koniec roku / początek 2016 wyjdzie zapowiadane 0.4, które wniesie sporo nowości, jakieś zabezpieczenia przed czitami i auto-updater clienta.

PS. Sorry za wszelkie błędy czy literówki, ale ze złamaną ręką ciężko się pisze. Nie polecam.
PS2. Skąd jest Kalcor? Z Australii?

Dołączona grafika


#15 How high

    ZTM - Zmęczony Tym Wszystkim

  • Użytkownicy
  • 703 postów

Napisano 29 marzec 2015 - 14:57

@Madzior No i na co się tak produkujesz? Gościu napisał posta a ty w oparciu o jego posta napisałeś esej rozważający za i przeciw.
Po co sobie zęby strzępić i palce nadwerężać od tak długiego nawalania w klawiaturę :) ? Zamiast odpisać mogłeś się czegoś napić - byłoby o wiele produktywniejsze bo takie rozmowy i gównoburze prowadzone po sądny dzień nie mają sensu od początku istnienia, a służą wyłącznie zwiększaniu ruchu w internecie.

Chill out and have fun :) .
Dołączona grafika
Nadgorliwość gorsza od faszyzmu...

#16 Madzior

    #neversurrender

  • Użytkownicy
  • 73 postów

Napisano 29 marzec 2015 - 17:24

@How high, forum jest właśnie po to, by wymieniać poglądy na różne tematy, a ja już taki jestem, że jak zacznę wypowiedź to staram się ją jakoś rozwinąć. Dodatkowo doktor kazał mi ćwiczyć palce u złamanej ręki, więc dobrze się złożyło, że napisałem taki esej :D

Dołączona grafika


#17 How high

    ZTM - Zmęczony Tym Wszystkim

  • Użytkownicy
  • 703 postów

Napisano 29 marzec 2015 - 21:32

@Madzior Kiedyś też taki byłem, do czasu aż zauważyłem że i tak nikt nie czyta tego co wyprodukuje... :> .

//Szybki: Nad czym tu dyskutować jeżeli ma racje. :)

//HH: Noo kuurwa :)

Użytkownik How high edytował ten post 30 marzec 2015 - 15:01

Dołączona grafika
Nadgorliwość gorsza od faszyzmu...





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych