1. Lista Eventów (Zdarzeń).
Listę wszystkich eventów można znaleźć na oficjalnym wiki Multi Thet Auto:
• Eventy Klienta - Client_Scripting_Events
• Eventy Serwera - Server_Scripting_Events
2. Własne Eventy (Zdarzenia).
Proces dodawania własnych eventów jest bardzo prosty i służy do tego funkcja:
addEvent ( string, bool )string - Jest to nazwa eventu, na przykład "mójEvent".
bool - Czy chcesz aby event mógł zostać wywoływany poprzez funkcje triggerEvent, triggerClientEvent oraz triggerServerEvent.
Poniżej przedstawiam przykład dodania własnego eventu.
addEvent ( "mójWłasnyEvent", true )
3. Dodawanie uchwytów do eventów.
Pierwszą częścią tego punktu jest zapoznanie z funkcją addEventHandler. Co ta funkcja robi? Już mówię! Dodaje funkcje do puli eventów o danej nazwie, a następnie wykonuje ją podczas wywołania.
addEventHandler ( string, element, function )string - Nazwa eventu, do którego funkcja ma zostać przypisana.
element - Główny element eventu, najczęściej getRootElement ( ) - można go wykorzystać w funkcji za pomocą zmiennej source.
function - Funkcja, która zostaje dodana do danej puli eventów.
Przykład dodawania własnego eventu:
function mojaFunkcja ( ) end addEvent ( "mójEvent", true ) addEventHandler ( "mójEvent", getRootElement ( ), mojaFunkcja )
Przykład dodawania do puli eventu stworzonego przez team mta lub moduł rozszerzający możliwości serwera:
function gdyGraczSiePolaczy ( ) outputChatBox ( "Gracz " .. getPlayerName ( source ) .. " dołączył do serwera!", 255, 0, 0 ) end addEventHandler ( "onPlayerJoin", getRootElement ( ), gdyGraczSiePolaczy )
4. Wywoływanie eventów.
Wywoływanie eventów jest chyba najpotrzebniejszym elementem dla systemu eventów w mta. Do wywołania eventów musisz znać kilka funkcji podanych poniżej:
Wywoływanie eventu lokalnie dla strony (Serwer/klient) side:
triggerEvent ( string, element, [ arguments ] )string - Nazwa eventu, który chcesz wywołać.
element - Główny element wywoływanego eventu.
arguments (OPCJONALNE) - Opcjonalny argument zawierający nieskończoną ilość argumentów. (Poniżej przykład)
Wywoływanie eventu z klienta do serwera:
triggerServerEvent ( string, element, [ arguments ] )string - Nazwa eventu, który chcesz wywołać.
element - Główny element wywoływanego eventu.
arguments (OPCJONALNE) - Opcjonalny argument zawierający nieskończoną ilość argumentów. (Poniżej przykład)
Wywoływanie eventu z serwera do klienta:
triggerClientEvent ( [ element ], string, element, [ arguments ] )element (OPCJONALNE) - Element, dla którego ma zostać wysłany event (klient gry - gracz),
string - Nazwa eventu, który chcesz wywołać.
element - Główny element wywoływanego eventu.
arguments (OPCJONALNE) - Opcjonalny argument zawierający nieskończoną ilość argumentów. (Poniżej przykład)
Przykład:
Serwer:
triggerClientEvent ( "mójEvent", getRootElement ( ) )Klient:
function mojEvent ( ) outputChatBox ( "Serwer nadsyła event! Który został pomyślnie odebrany!" ) end addEvent ( "mójEvent", true ) addEventHandler ( "mójEvent", getRootElement ( ), mojEvent )
5. Zakończenie Poradnika.
I to koniec poradnika. Mam nadzieję, że w miarę wytłumaczyłem działanie systemu eventów w Multi Theft Auto. Niebawem więcej tutoriali!
Pozdrawiam!
Użytkownik Arctos edytował ten post 03 listopad 2011 - 03:16