META.XML
1. Czym jest meta.xml ?
Plik meta.xml zawiera informacje o tym jakie pliki mają zostać przesłane do klienta przy otworzeniu zasobu. Meta określa również typ skryptu, może zawierać również takie informacje jak: autora zasobu, wersję, opis czy nazwę...
Meta.xml jest napisana w XML'u.
2. Pisanie pliku meta.xml
Metę otwieramy znacznikami
<meta>[/left] [left]</meta>
Między nimi wpisujemy poniższe informacje, zaczynamy od informacji:
<info /> - Te informacje możemy pobrać za pomocą funkcji getResourceInfo
- author: określamy autora skryptu
- version: wersja zasobu
- name: nazwa
- description: opis
- type: typ ( "gamemode", "misc", "script" lub "map" )
To powinno wyglądać tak:
<info author="Twój nick" version="1.0" name="Mój pierwszy skrypt" description="To pierwszy skrypt jaki wykonałem... www.gtam.info", type="script" />
Cały znacznik <info /> jak i jego elementy są opcjonalne w pisaniu mety.
Czas na następny znacznik:
<script /> - określa skrypt
- src: źródło skryptu ( np: skrypt.lua, lub serwer/skrypty/skrypt.lua )
- type: po jakiej stronie ma być skrypt (client lub server - server jest ustawiany domyślnie)
<script src="skrypt" type="server" />Następne skrypty analogicznie.
Następny znacznik to:
<map /> - określa mapę
- src: źródło ( jak wyżej )
- dimension: tzw. odległość ( można poczytać o tym na mta:wiki ) [OPCJONALNE]
<map src="mapa.map" dimension="0" />
Koleiny znacznik to:
<file /> - plik
- src: źródło ( np. obrazek.png, model.dff, tekstura.txd.. )
<include />
- resource: nazwa skryptu z includem, który ma zostać odpalony
- minversion: minimalna wersja tego skryptu [OPCJONALNE]
- maxversion: maksymalna wersja tego skryptu [OPCJONALNE]
<config /> - wszelkie pliki konfiguracji (.xml)
- src: źródło
- type: po stronie serwera lub klienta
<export />
- function: nazwa funkcji
- type: po stronie klienta czy serwera ?
- http: HTTP (true/false) (tak/nie)
<settings> <setting name="" value=""/> </settings>
Do tego warto się zapoznać z Settings System
(PRZYKŁAD NIŻEJ)
Ostatnim znacznikiem, który wam przedstawię jest znacznik:
<min_mta_version /> - minimalna wersja klienta lub serwera, na której skrypt może być odpalony.
- client: określa minimalną wersję klienta
- server: określa minimalną wersję serwera

Na dole przykład z wiki.mtasa:
Cytat
<info author="Slothman" type="gamemode" name="Stealth" />
<config src="help.xml" type="client"/>
<min_mta_version client="1.1.1" server="1.1.1" />
<script src="stealthmain_server.lua" />
<script src="noiseblip.lua" />
<script src="mission_timer.lua" />
<script src="gadgets_server.lua" />
<script src="gadgets_client.lua" type="client"/>
<script src="stealthmain_client.lua" type="client"/>
<script src="noisebar.lua" type="client"/>
<script src="spycam.lua" type="client"/>
<file src="riot_shield.txd" />
<file src="riot_shield.dff" />
<file src="riot_shield.col" />
<file src="armor.png" />
<file src="camera.png" />
<file src="cloak.png" />
<file src="goggles.png" />
<file src="mine.png" />
<file src="radar.png" />
<file src="shield.png" />
<include resource="scoreboard" />
<include resource="killmessages" />
<include resource="maplimits" />
<settings>
<setting name="roundlimit" value="[6]" />
<setting name="teamdamage" value="[1]" />
<setting name="teambalance" value="[1]" />
<setting name="spazammo" value="[25]" />
<setting name="m4ammo" value="[100]" />
<setting name="shotgunammo" value="[25]" />
<setting name="sniperammo" value="[20]" />
<setting name="ak47ammo" value="[120]" />
<setting name="rifleammo" value="[40]" />
<setting name="deserteagleammo" value="[45]" />
<setting name="pistolammo" value="[132]" />
<setting name="uziammo" value="[150]" />
<setting name="tec9ammo" value="[150]" />
<setting name="silencedammo" value="[65]" />
<setting name="grenadeammo" value="[4]" />
<setting name="satchelammo" value="[4]" />
<setting name="teargasammo" value="[4]" />
<setting name="molatovammo" value="[4]" />
</settings>
</meta>
Prawa autorskie
Poradnik napisałem sam, zabraniam kopiowania i rozpowszechniania go bez mojej zgody! MatX_PL dla gta multiplayers.
Użytkownik MatX_PL edytował ten post 13 listopad 2011 - 21:31